Lyckligast i världen

Åh, lyckan som uppstår när man hittar något som varit borta i evigheter, borta så länge att man har börjat försöka vänja sig vid tanken på att man aldrig kommer få se dem igen.

Skorna. Kolla på skorna! De var mina absoluta favoritskor förra sommaren, men när jag skulle plocka fram dem i våras, kunde jag inte hitta dem någon stans i hela huset. Efter att ha letat igenom varenda liten vrå, vartenda litet tänkbart och otänkbart utrymme för att par skor, gav jag upp och började försöka inse att jag aldrig kommer få se dem igen.

Men tvivlet på detta skumma fenomen, att ett par skor bara går upp i rök, fick mig idag att börja leta igenom huset ännu en gång.

På det mest uppenbara stället i hela lägenheten, i skoförrådet, vad ligger där tro? Mina skor. Jippiiiiiii.

Förlåt grannar om jag väckte er med mitt glädjetjut.

Hur är då detta möjligt? Både jag och mamma hade letat igenom det där förrådet flera gånger var. Krupit omkring i detta, trånga utrymme fyllt till bredden av skor, med en ficklampa och blivit lika resignerade varje gång efteråt, eftersom det enda nya man hittar är ännu ett par ut av pappas golfskor som verkar vara det till antalet största föremålet i detta hus. Hur kommer det sig att de nu bara ligger där, helt uppenbart?

Frågor som kräver svar.

 

Nu ska jag ta en snabbis till gymmet och sen ska jag packa och göra som många andra i Borås kommer göra närmaste dagarna, nämligen åka till Varberg och fira midsommar.

 

Shorts: Crocker

Svart linne: Newbody

Vitt linne: Bikbok

Hatt: Monki

Skor: Weekday

Vet dock inte om detta kommer bli ”dagens outfit” eftersom det öser ner ute, men skorna, de kommer sitta fastankrade på mina fötter närmsta dagarna, en sak som är säkert.


Kommentarer
Postat av: Rebecka - en fotodagbok

sv: jaså! grymt :D

du som tagit dessa bilder med? :O

måste fråga,vart redigerar du dina bilder!?

2011-06-22 @ 13:57:10
URL: http://flickanheterrebeckaa.blogg.se/
Postat av: Tess

Vilken snygg topp! :) Kram

2011-06-26 @ 15:26:45
URL: http://scenbloggen.com/tesswaltenburg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0