Hej nya kategori

Här är veggobiffen jag pratade om i förra inlägget. Den blev god. (omnomn)
    
 
Jag improviserade lite och mixade ihop ingridienser som jag hittade hemma.
 
Först mixade jag ett paket blandande bönor och det som blev över av mandelmjölken (alltså krossad mandel). Sen stekte jag en lök och lite paprika och blandade med bön-och mandelsmeten. Jag hade även i lite gräslök som jag hittade i kylen och en skvätt soja. Kryddade med örtsalt, pepper och cayennepeppar, formade till biffar och stekte. (Det kan vara nödvändigt att ha i någon stärkelse för att de ska bli lättare att forma och steka, som vetemjöl, skorpsmulor, en krossad potatis) 
 
Åt och dog godhetsdöden. 
 
Nu skapar jag en ny kategori. MAT. 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh, det både låter gott och ser gott ut! Att göra egna biffar är bäst och så himla gott!

Tack förresten för din fina kommentar! :)

2012-07-11 @ 21:25:54
URL: http://www.lillesnigel.blogg.se
Postat av: rebecca

så gott.

2012-07-16 @ 12:37:09
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0