Ett bildlöst inlägg

Va?

Vad händer?

Hur kan det vara sommarlov?

Jag fattar ingenting. Var lever jag egentligen? Dagarna går utan att jag märker det. Mitt i allt stannar jag upp och nyper mig själv i armen och kommer för ett ögonblick tillbaka till verkligheten. Men det gör knappt ont. Det känns knappt ett dugg och snart står jag där igen mitt i ingenstans och undrar om jag verkligen finns på riktigt. Jag springer och springer och blir jagad av tiden. Jag stannar upp och börjar jaga tiden tillbaka. Sedan undrar jag vem det är jag jagar. Vad är egentligen tid? En fundering som snart övergår i vem är egentligen personen som jagar.

Hon som är beroende av Instagram, hon som längtar efter att få se Patti Smith, åka på festival och campa, hon som har sommarlov, hon som brukar bli arg och irriterad för småsaker, hon som aldrig blir nöjd.

Vem är hon egentligen?

Vem är jag?

Trackback
RSS 2.0