Polaroid land camera 1000

Jag är en kamera. En kamera med dålig fokusering så att världen blir suddig och oskarp. En kamera med kort vidvinkel så endas en liten del av världen kan uppfattas samtidigt. En kamera med mörk exponering så att varje bild, varje minne och varje intryck, blir mörk och dyster.
Jag är en gammal kamera som haft många filmrullar inuti sig och sett världen på ett nytt sätt varje gång.
Jag försöker lära mig hur kameran fungerar. Jag försöker lära mig fokusera så jag kan tänka på det jag vill, minnas det jag vill och se världen på det sättet jag vill komma ihåg den. För just nu kan  jag inte blunda. Jag kan inte titta ordentligt heller, för allt jag ser är så osorterat att jag inte vet var jag ska fästa blicken. Var är mitt linskydd? När är det min tur att blunda?
Min kamera är sönder-
Kan någon komma och laga den.
Kan någon laga mig?
Jag är en kamera. En kamera med dålig fokusering så att världen blir suddig och oskarp. En kamera med kort vidvinkel så endas en liten del av världen kan uppfattas samtidigt. En kamera med mörk exponering så att varje bild, varje minne och varje intryck, blir mörk och dyster.
Jag är en gammal kamera som haft många filmrullar inuti sig och sett världen på ett nytt sätt varje gång.
Jag försöker lära mig hur kameran fungerar. Jag försöker lära mig fokusera så jag kan tänka på det jag vill, minnas det jag vill och se världen på det sättet jag vill komma ihåg den. För just nu kan jag inte blunda. Jag kan inte titta ordentligt heller, för allt jag ser är så osorterat att jag inte vet var jag ska fästa blicken. Var är mitt linskydd? När är det min tur att blunda?
Min kamera är sönder.
Kan någon komma och laga den.
Kan någon laga mig?
Trackback
RSS 2.0