Jag är en fisk

Att simma medströms är som att simma mot en svagt glittrande fläck av glömska. Jag måste fortsätta simma mot strömmen. Trots den tunga ansträngning som krävs för att trotsa vattnets kraft. Jag måste fortsätta att simma mot inspiration och frihet. Falsk glädje och konstlade känslor ligger bakot, på andra sidan floden. Att ta den lätta vägen är en fälla som leder raka vägen till kroken på ett metspö. Då är jag död.
 
Tro inte att du kan fånga mig för jag är hal som en ål. Jag glider ur ditt grepp enkelt med ett skämt och hoppar i vattnet igen. Jag glider ifrån dig. Men tro inte att jag är glad för det. Inom mig rispar tårarna som naglarna mot en griffeltavla.
 

Kommentarer
Postat av: karin

hej, vilken fin liten blogg du har. och fiskar är de bästa. fortsätt simma. alltid. och tack så mkt för din kommentar. den värmde. och kommer absolut hitta tillbaka hit med :)

2012-09-21 @ 21:19:30
URL: http://silencepainter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0