Viktigt

Den här bloggen är inte jag längre.

    Min relation till den här bloggen känns inte sund längre.

    Den här bloggen har blivit motsägelsefull. Det känns svårt att skriva här. 

 

Jag vill ha en blogg som är personlig, men inte en blogg som handlar om att må dåligt. 

    Jag har mått dåligt. 

    Väldigt dåligt. 

    Därför har jag blivit opersonlig. Samtidigt som allt jag skrivit låtit deppigt. 

 

Men nu har jag ändrat riktning. Vill verkligen må bra nu. Vill verkligen inte få någon annan att må dåligt genom att skriva på ett negativt sätt. 

 

Därför slutade jag blogga helt ett tag och bestämde mig för att internet är dumt och att det är ologiskt att dela med sig av sina tankar med andra människor. Men nu har jag insett att just att dela med sig av sina tankar med andra människor är en nödvändighet för att kunna må bra. 

    För att undvika att trassla in sig i sig själv och gå vilse bland sina egna tankegångar. 

 

Kanske kommer jag skaffa en ny blogg som handlar om att må bra. En blogg om feminism, konst och litteratur. Om saker jag tänker på, saker som jag känner är meningsfulla att engagera sig i. En blogg med syftet att göra något bra, för mig själv och för andra. Kanske kommer jag länka den här. 

    Men jag vet inte om jag är redo för det än eller om det verkligen är min grej, det här med att blogga. 

    Kanske kan det räcka att dela med sig av sina tankar med vänner. 

    Och kanske någon gång i framtiden skriver jag en bok. Som oavsett vilket är min dröm att göra. 

 

Återstår att se. 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emil

Har själv haft ungefär samma tankar kring mitt eget bloggande. Är så svårt att hitta en lagom balans mellan privat och offentligt. Hur mycket är lämpligt att dela med sig av? Vilken ton bör en blogg ha? Vanligtvis skriver jag inlägg som jag senare raderar, då jag inser att mina rader inte längre passar in i bloggen.

2013-08-03 @ 17:17:53
URL: http://ryktenomflykten.tumblr.com/
Postat av: Olivia

massor av billiga skor på min blogg! Kolla gärna in! :)

2013-09-29 @ 17:52:54
URL: http://oliviah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0